Get the fuck up, this boat is real!

Andy Samberg har haft min beundran sen SNL-sketchen Dear Sister. Han var 07 med i den fantastiska filmen Hot Rod, och har haft en internetserie på Channel 101 som hette The 'Bu. Han är definitivt mest känd för sin medverkan i SNL, och det var i sketcher där han först började glänsa. Tillsammans med Akiva Shaffer och Jorma Taccone, som båda skriver hos SNL skapade han sketchgruppen The Lonely Island. De har nu gett ut ett album; Incredibad. Det är fruktansvärt bra.
I'm On A Boat är tveklöst bäst.


Det finns mycket annat bra, många går bra på internet; Dick in a box, Jizz in my pants och Natalies rap har alla fina ratings. Men Slim Thug-parodin Like A Boss är faktiskt roligare. Varenda låt är rolig. De har fått in en hel del fina artister på gästspel eftersom många låtar från början är SNL-sketcher. T-Pain, Natalie Portman, Justin Timberlake, Norah Jones och Jack Black är några som hjälper till. Låten Santana DVX handlar om Carlos Santanas egna champagne-märke (kanske är det bara mousserande vin?) och skämt om denna dryck återkommer ofta, nästan som en röd tråd. Nästan. Genren är oftast hiphop men de besöker även reggae, soul, electro och rock. Eftersom att jag har alldeles för mycket fritid lyssnade jag igenom plattan samtidigt som jag läste texterna, det var då jag verkligen kunde uppskatta alla låtar, annar är det lätt att missa genialiska rader som "fuck trees, i climb bouys motherfucker" i I'm on a boat. låten jag gillar minst är Lazy Sunday, kanske för att jag inte hittade texten till den.

Såg Afro Samurai: Resurrection för ett litet tag sen. Jag är inget fan av animerad film, men denna överraskade. Filmen är fortsättningen på en japansk-amerikansk serie med Samuel L Jackson i huvudrollen, och han är med nu också, Lucy Liu gör också en roll i filmen. Det har blivit ett spel också, med ganska speciell grafik. Anywho var filmen riktigt fräck.

Eastbound and down började i söndags natt. Serien går på HBO (bara det är skäl nog att se den) och den produceras av Will Ferrell som också har en liten roll. Huvudrollen spelas av Danny R McBride som definitivt är en komiker på uppgång, scratch that, han är redan etablerad. Han spelar Kenny Powers, föredetta baseboll-proffs som är pank och flyttar in hos sin bror i hans födelsestad. Han tar ett jobb som gympalärarvikarie på sin gamla high school. Självklart är Kenny Powers ett riktigt svin och en redneck som är otrevlig mot alla samtidigt som han tror att folk älskar honom. Han är ordentligt stilig också i en fruktansvärd mullet som nästan kan mäta sig med Jagrs gamle goe och en skäggruta på det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0