En utmärkt gala och personlig upprättelse

Jag känner mig också pressad att göra en kommentar om galan. Kanske framför allt eftersom jag tog revanschför min snöpliga förlust under Golden Globe-galan. Nu var det jag som gick hem, vid strax över sex, som vinnare med 12 rätt hela 2 poäng före tvåan Hannes. Jag tog ledningen tidigt genom att sätta The Duchess på bästa kostym. Akademin kan inte motstå brittisk överklassklädsel. Därefter blev resten av galan ett triumftåg för min del.

För att gå över till galan som evenemang så instämmer jag näst intill helt i det som Hannes tog upp. Hugh Jackman var grym som host och öppningsnumret var en riktig hit. Tina Fey och Steve Martin bjöd kanske på det mest humoristiska numret. Zac Efron, Vanessa Hudgens och Miley Ray Cirus...vad gör de där?? Jag kan väl inte säga att galan avslutades i ett ångestens tecken, har dock inte sett The Wrestler än så jag vet inte hur besviken man ska vara på att Mickey Rourke inte vann. Kanal 9 ska ha kredd för vilka gäster som sitter och myser i den svenska studion (den kopplas in då och då, främst vid amerikanska reklamavbrott). I år fick Orvar Säfström, som man saknar något i TV-rutan, närvara och komma med tips, statistik och förklaringar. Musiknumren höll även de klass i år. De låtar som var nominerade i kategorin bästa sång framfördes i ett semimedley, vilket var en klar förbättring från fjolåret. Då framfördes låtarna var för sig och vissa framträdanden var av det mer motbjudande slaget. Ett av numren fick även en liten recension av den dåvarande gästen i Kanal 9, Hans Wiklund, vilken löd: "ja...helt värdelöst".

Oscarsgalan brukar ju markera var ett filmår slutar och nästa börjar så nu kan jag stiga in i nästa filmår med hedern i behåll.

/Farbror Pålsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0