Sur Fresh Alot

the Cool Kids är en jävligt bra hiphop-duo. Kolla in dem. De kör på sann old school hiphop, de försöker låta och klär sig som man gjorde sent 80- tidigt 90-tal. Nu har en liknande, kanske lite skojigare grupp tittat fram, Retro Kidz, med låten New Era som flaggskepp.





Såg att det finns reklam för en ny svensk film på bloggen, Låt den rätte komma in. Jag har läst boken och den var galet bra. Jag gillar inte vampyrer, skräck eller svensk film i stort, men denna är jag ganska säker på att den kommer vara något att se! Ska man (med Ping pong kingen) få två bra svenska filmer på ett år? det låter ju nästan otroligt!

Om du tycker om att lyssna på bra musik borde du kolla in Babian! Band från malmö som spelar minst sagt energiskt och kul! Hitta dem på  myspace eller deras hemsida

I fredags såg jag en skitrolig film, verkligen askul var den. Pineapple Express. Såklart ligger Judd Apatow bakom, mannen som har ett finger med i varenda roliga film som gjorts på senaste tiden. Filmen handlar lite om gräs och grejer med Seth Rogen, James Franco och Danny McBride i rollerna. Se den.

Se också till att lyssna på Gym Class Heroes nya, The Quilt, som faktiskt är bra. Speciellt Like Father, Like Son som är kanon.

Ikväll ska jag äntligen börja läsa The brief wonderous life of Oscar Wao av Junot Díaz, som fick en pulitzer för just den boken, så den kommer säkert att vara fet som fan! Annars blir jag förstörd.

På fredag börjar 30 Rock! Bodacious!

Edit: Jag Glömde helt bort den nya filmen, Maria Larssons Eviga Ögonblick som en lovande svensk film 08. Persbrant har hyllats i USA och det är inte omöjligt att detta blir språngbrädan in i amerikat för silverräven.

Dr. Hannes Modig


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0